lørdag 4. april 2015

Klargjøring av hagen

I dag har jeg jobbet hardt nedi skogen - som forhåpentligvis snart vil begynne å ligne på en hage. :-P

Etter mye om og men har jeg nå endelig utsikt fra hagen ned til bekken som renner gjennom eiendommen. For slike jenter som meg, som har vokst opp i fjæra, er det livsviktig med rennende vann. Det er som balsam for sjela.


 Tro det eller ei, dette er faktisk et bilde av bekken!


Hittil har det vært et virvar av trær busker som har stengt utsikten(og en mengde løv, døde greiner og slam).


Etter litt rydding var jeg svært fornøyd med utsikten. Det ble også en fin mengde med kvist - mulig man skulle sette opp litt mer gjerder. Hvilket minner meg på at jeg har glemt bilder av det ferdige gjerdet på motsatt side av huset. Skal forsøke å huske det en av de kommende dagene.

Man kan i hvert fall se at bekken er der - under alt gruffet!


Så var det bare å begynne å rense bekken fra alle uhumskheter som har havnet nedi den i årenes løp. Jeg klarte først å ødelegge ei grafse på ei særdeles gjenstridig grein som lå pal der jeg ville ha bekken til å flyte fritt. Heldigvis gikk jeg ikke på trynet i det grafsa løsnet fra håndtaket, men det var nære på! Jeg fikk fikset grafsa igjen, men fant ut det var tryggest å gå over til ei rake. :-P
Gruffet fjernes, vannet begynner å renne. :-)


Jippi! Rent vann og frisk fart i bekken.


Vi har til og med en liten mini-kulp! Oh, lykke! :-)

Innimellom alt krattet jeg fikk fjernet fant jeg en god del små rips- og solbærbusker. Jeg har allerede startet å lage meg noen stiklinger som skal plantes ut etter hvert, men det ser ut til at vi allerede har en ganske grei mengde i hagen, om enn noe vanskjøttet. Spør du meg blir det aldri for mye rips og solbær - så jeg er storfornøyd uansett. :-)

Nå må jeg bare finne ut hva jeg skal gjøre med all kvisten jeg har fjernet!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar